جستجو کردن

مهم ترین مزایا استفاده از بالش

مهم ترین مزایا استفاده از بالش

بالش ها از جمله وسایل خوابی هستند که از ابتدای عمر خود از آن ها استفاده می کنیم .ولی شاید تا کنون مهم ترین مزایا استفاده از بالش را بررسی نکرده ایم. چه بسا که اگر مهم ترین مزایا استفاده از بالش را بدانیم با دید بازتری به خريد بالش بپردازیم.

یکی از مهم ترین مزایا استفاده از بالش خواب راحت و آرام همراه با آرامش کل بدن است. زیرا در مواقعی که از بالشت برای زیر سر خود در هنگام خواب استفاده نکنیم احساس راحتی نمی کنیم. به همین دلیل حتی اگر در برخی موارد مجبور به استفاده نکردن از بالشت باشیم، لااقل دستان خود را زیر سر خود می گذاریم تا مانند بالش عمل کنند. زیرا بیشتر افراد تنها در صورتی در هنگام خواب احساس راحتی می کنند که سر آن ها اندکی بالاتر از بدن قرار بگیرد. به همین دلیل خريد بالش جزء یکی از خرید های لوازم ضروری برای هر خانه و خانواده ای است.

 

دیگر مزایای بالش

به علاوه یکی دیگر از مهم ترین مزایا استفاده از بالش نرم بودن جای سر اشخاص در هنگام خواب است. زیرا برای آن دسته از افرادی که بر روی زمین می خوابند. چه  بسا که سطح زمین از مفروشی با جنس خورنده و نه چندان نرم پوشیده شده باشد .که در صورت استفاده نکردن از بالشت آن سطح زبر صورت فرد را به هنگام خواب اذیت کند. در صورتی که با حائل قرار دادن بالشت بین سطح زمین و صورت فرد در هنگام خواب، می توان . از آسیب سطح های زبر بر روی صورت فرد جلوگیری کرد.

یکی دیگر از مهم ترین مزایا استفاده از بالش ، محافظت از سرما و گرمای سطح است. زیرا در تابستان ‌ها که سطح زمین یا سطح تختخواب ما بر اثر دمای محیط گرم است می توان با استفاده از بالش های خنک پنبه ای یا الیاف مصنوعی پنبه از گرمای سر در امان ماند. یا برعکس در فصول سرد سال که بر اثر سرمای محیط سطح تخت خواب یا سطح تشک ما سرد و خنک است می توان با استفاده از بالش های گرم، دمای متعادلی را برای خواب خود فراهم آورد.

 

مهم ترین مزایا استفاده از بالش از دیدگاه پزشکی

مهم ترین مزایای استفاده از بالش از دیدگاه پزشکی، فراهم آوردن خوابی آرام در طول شب و استراحتی سرشار از آرامش است. زیرا در صورتی که شما خواب شبانه خوبی نداشته باشید صبح فردا با سردرد و گردن درد مواجه خواهید شد.

بنابراین مهم ترین مزایای استفاده از بالش از دیدگاه پزشکی آن است .که استفاده از بالش گردن و ستون فقرات شما را در وضعیت طبیعی و استاندارد نگه می دارد. زیرا در صورتی که سر یا گردن شما پایین تر از سطح مهره‌ های ستون فقرات شما باشد. به مهره های گردن شما فشار وارد می شود و شما احساس درد و گرفتگی در ناحیه گردن یا ستون فقرات خواهید کرد.

اگر از بالش استفاده نمیکنید

به علاوه اگر از بالش استفاده نکنید ممکن است سر شما در وضعیت و جایگاه بدی قرار بگیرد. که تا حدی که خون رسانی به مغز را نیز با مشکل مواجه کند. حتی ممکن است عدم استفاده از بالش در هنگام خواب در سیستم تنفسی شما اختلال ایجاد کند. تا حدی که صبح روز بعد شما احساس سرما خوردگی یا سر درد داشته باشید.

همچنین احساس راحتی و لذتی که از قرار دادن سر بر روی یک سطح نرم و گرم در هنگام خواب به هر انسانی دست می ‌دهد را نمی‌ توان نادیده گرفت. خواب راحت و لذتی که بدون بالشت امکان پذیر نیست. بنابراین مهم ترین مزایا استفاده از بالش خواب راحت و لذت خوابی است که در اثر استفاده از بالش ایجاد می شود.

به علاوه یکی دیگر از مهم ترین مزایا استفاده از بالش از دیدگاه پزشکی تعادل وضعیت مهره های کمر و سلامت ستون فقرات و مهره های کمر است. تا آنجا که پزشکان برای کسانی که دیسک کمر دارند استفاده از دو بالش را در هنگام خواب توصیه می کند. یک بالشت در زیر سر و بالشی دیگر در بین پاها که بتواند از وارد آمدن فشار اضافه به مهره های کمر در حین خواب جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *